کد خبر: 24398
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تير 1396 - 12:00
در اثر بالارفتن دمای بدن افراد در فصل گرما پدیده گرمازدگی شیوع پیدا می کند.
به گزاش «بهداشت نیوز» در فصل گرما احتمال ابتلای افراد به گرمازدگی بسیار زیاد است و در زمان وقوع چنین عارضه ای در افراد از دادن نوشیدنی های شیرین جدا خودداری کرده زیرا این کار سبب افزایش فشار خون و میزان قند شده و گرما زدگی را تشدید می کند.
فردی که دچار گرمازدگی شده باید پاهای وی را بالا نگه داشته و از وسایل خنک کننده ای مانند پنکه برای کاهش دمای او استفاده کرد.
برای کم شدن میزان دمای بدن افراد باید از کمپرسی یخ استفاده کرد و مایعاتی مانند آب به فرد گرما زده داده تا کمبود مایع بدنش در اثر تبخیر به نوعی جبران شود.
شربت سکنجبین بهترین نوشیدنی برای فرد گرمازده محسوب می شود.

ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.